Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Kontakt oss

Ta kontakt med oss hvis du lurer på noe. På denne siden finner du telefonnumre, adresser og annen kontaktinformasjon.

Telefonnumre

Sentralbord: 91 50 27 70

  • Fra utlandet: +47 91 50 27 70
  • Aker: 22 89 40 00
  • Radiumhospitalet: 22 93 40 00
  • Rikshospitalet: 23 07 00 00
  • Spesialsykehuset for epilepsi – SSE: 67 50 10 00
  • Ullevål: 22 11 80 80
  • Nydalen DPS: 23 02 33 00
  • Søndre Oslo DPS: 23 02 30 00

Adresser

Aker sykehus

Oslo universitetssykehus, Aker sykehus
Besøks- og leveringsadresse
Trondheimsveien 235
0586 Oslo
Aker sykehus

Spesialsykehuset for epilepsi

G. F. Henriksens vei 29
1337 Sandvika
SSE

Rikshospitalet

Oslo universitetssykehus, Rikshospitalet
Besøks- og leveringsadresse
Sognsvannsveien 20
0372 Oslo
Rikshospitalet

Radiumhospitalet

Oslo universitetssykehus, Radiumhospitalet
Besøks- og leveringsadresse
Ullernchausseen 70
0379 Oslo
Radiumhospitalet

Ullevål sykehus

Oslo universitetssykehus, Ullevål sykehus
Besøks- og leveringsadresse
Kirkeveien 166
0450 Oslo
Ullevål sykehus

Foretaksledelsen

Kirkeveien 166
Ullevål sykehus
Bygg 1, 1. etasje.

Klinikker, avdelinger, seksjoner

Se spesifikke besøks- og postadresser på nettsiden til hver enkelt enhet.

Ikke send sensitiv informasjon på e-post

Vanlig e-post har mange svakheter som gjør at fortrolige opplysninger kan komme på avveie. 

Send derfor ikke e-post med sensitive personopplysninger (som informasjon om din sykdom, diagnose og ditt personnummer) eller andre opplysninger underlagt taushetsplikt.

Personlige spørsmål av medisinsk art kan vi dessverre ikke svare på per e-post.

Sykehusets e-postmottak: post@oslo-universitetssykehus.no

Oslo universitetssykehus HF
Regnskap Inngående faktura
Postboks 4950 Nydalen
0424 Oslo

Klage på en faktura

Oslo universitetssykehus HF
Postboks 4950 Nydalen
0424 Oslo

Organisasjonsnummer 993 467 049

Sykehusene

Oppgi hvilken klinikk, avdeling eller seksjon henvendelsen gjelder, eventuelt også hvilken person, slik at vi vet hvem er rett mottaker på det enkelte sykehus.

Oslo universitetssykehus HF
Aker sykehus
Postboks 4959 Nydalen
0424 Oslo

Oslo universitetssykehus HF
Rikshospitalet
Postboks 4950 Nydalen
0424 Oslo

Oslo universitetssykehus HF
Spesialsykehuset for epilepsi - SSE
Postboks 4950 Nydalen
0424 Oslo

Oslo universitetssykehus HF
Radiumhospitalet
Postboks 4953 Nydalen
0424 Oslo

Oslo universitetssykehus HF
Ullevål sykehus
Postboks 4956 Nydalen
0424 Oslo

Foretaksledelsen

Oslo universitetssykehus HF
Postboks 4950 Nydalen
0424 Oslo

Henvisninger og pasientrelatert post adresseres i henhold til veiledning på vår henvisningsside

Send elektronisk post til Oslo universitetssykehus på en sikker måte med eDialog.

​Ettersom sendingen blir kryptert, kan også konfidensielle opplysninger og informasjon som er underlagt taushetsplikt sendes via eDialog.

Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog for å sende dokument til oss på en rask og trygg måte.

Denne tjenesten bør erstatte sending av e-post ved sending av sensitiv informasjon.

Slik logger du inn for å bruke eDialog:

  • Logg inn eDialog Oslo universitetssykehus​

    For å bruke tjenesten, må du logge på/identifisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID m.m)
  • Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss


Slik fyller du ut skjemaet

Obligatoriske felt er merket med (påkrevd)

  • Tittel: Her skriver du hva sendingen din gjelder/overskrift.
  • Melding: Her gir du en mer utfyllende beskrivelse av sendingen din.
    Legg gjerne inn info om du ønsker å motta svar digitalt eller på papir.

  • Merk om sendingen inneholder sensitiv informasjon eller ikke
  • Husk å laste opp relevante vedlegg som må være i PDF-format.
  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Fyll inn kontaktinformasjon og annen påkrevd informasjon
  • HUSK sjekk Oppsummeringen
  • Klikk på "Send forsendelse" - sendingen blir kryptert og sendt direkte til sak-/arkivsystemet vårt.
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).


Slik kan du gjøre om et dokument til PDF-format

  • For Word-dokument velger du "Lagre som" og deretter filtype PDF.
  • LibreOffice og OpenOffice har egen knapp på verktøy som heter "Eksporter til PDF".

 

NHN/Delta er en nettbasert, kryptert videotjeneste som er beregnet for digital oppfølging og kontakt mellom pasient og behandler. Dette er en trygg kanal for deling av sensitiv helse-/ og pasientinformasjon. 

Du kan få innkalling til en digital time hos oss via Norsk helsenett (NHN)/Delta i for eksempel et digitalt innkallingsbrev eller SMS. For å gå inn i det digitale møterommet når timen din starter,  klikker du på lenken i innkallingen. NHN/Delta-løsningen vil fortelle deg hva du skal gjøre videre. 

For pasienter og pårørende

Ring 113 (ambulanse) hvis du er veldig syk eller hardt skadet

Telefonen er åpen 24 timer.

Når du ringer må du si:

  1. Hvor er personen (adressen er viktig)?
  2. Hva er problemet?
  3. Er personen våken og kan snakke?
  4. Puster personen normalt?

Du må være rolig og svare på spørsmål. Du må gjøre det du får beskjed om.

Ring fastlegen din hvis du er syk

Hvis du er syk, men kan vente noen timer eller dager.

Ring 116 117 (legevakten) hvis du er så syk at du ikke kan vente på time hos fastlegen din

Oslo har to legevakter:

  • Legevakt Aker
    Adresse: Trondheimsveien 235, bygg 4 og 10.
    Allmennlegevakt. Behandler ikke skader. Åpent: 16.00- 01.30 (10.00- 01.30).
  • Legevakt Storgata
    Adresse: Storgata 40.
    Behandler alt som haster, også skader, vold og overgrep. Åpent 24 timer.

Se mer informasjon om legevakten på oslo.kommune.no 

På helsenorge.no

Hvis du har fått innkallingsbrev fra sykehuset på helsenorge.no, kan du nå sende beskjed direkte til avdelingen hvis du trenger et nytt tidspunkt for timen eller ønsker å avbestille timen din.

Svarknapp

Du får denne muligheten når du åpner innkallingsbrevet i din innboks på helsenorge.no, der du har tilgang til en svarknapp. Du kan bruke svarknappen for å gi beskjed om at oppsatt tid ikke passer. Det betyr at du i stedet for å ringe til sykehuset kan gi beskjed digitalt hvis du trenger å endre tidspunkt eller ønsker å avbestille timen din.

Endringsfrist

Du må si i fra senest 24 timer før for å unngå å måtte betale gebyr for timen som ikke passet.

Under 16 år

Tjenesten er for alle over 16 år som har en bruker og har samtykket til full tilgang på helsenorge.no. Foresatte (med foreldreansvar) til barn under 16 år kan gjøre dette på vegne av barna. ​

Via telefon

Hvis du mottar innkallingsbrevet på Digipost, e-Boks eller som papirpost må du fortsatt ringe til avdelingen for å endre eller avbestille timen din. Kontaktopplysninger til avdelingen finner du i brevet eller via våre nettsider i oversikten Avdelinger A-Å

Oslo universitetssykehus har kun en henvisningsadresse. Henvisninger merkes med medisinsk fagområde.

Se henvisningssiden for detaljer

Du har rett til å se hva som står i pasientjournal din og til å få utlevert kopi av alle dokumentene i journalen. Du har også rett til å få utlevert loggen over hvem som har lest din journal.

Oslo universitetssykehus bruker elektronisk pasientjournal i tillegg til at det oppbevares gamle papirjournaler i arkivene.

Les mer om og be om innsyn i egen pasientjournal

Hvis du vil gi oss en tilbakemelding enten på behandling, diagnostikk, kommunikasjon, rettigheter, måten du er blitt møtt på eller annet som du ønsker svar på, må du sende en skriftlig klage.

Les mer om klagerett og erstatning

Presse og leveranser

Oslo universitetssykehus mottar gaver fra privatpersoner, foreninger, selskaper og andre.

Les mer om hvordan du eller din bedrift kan gi gave til sykehuset

For næringslivet som vil bidra med utstyr

Kontakt Helse Sør-Øst: innspill-korona@helse-sorost.no

For industri/leverandører

Kontakt Sykehusinnkjøp: suppliercovid19@sykehusinnkjop.no

For media

Spørsmål om utstyr skal sendes til medievakt@helse-sorost.no

Leverandører og legemiddelfirma skal sende invitasjoner til kurs og konferanser til de aktuelle leverandørkontaktene i den enkelte klinikk.

 

Alle henvendelser fra mediene kan rettes til sykehusets medievakt.

Kontakt medievakt

Nettsidene

Nettstedet blir driftet av Kommunikasjonsstaben i samarbeid med avdelingsredaktørene til hver enkelt klinikk på sykehuset.

Nettre​daktør

Berit Lagaard:

Webmas​​ter

Anniken Jess Iversen:

Melde om feil eller ​​mangler

Ønsker du å gi tilbakemeldinger om feil og mangler knyttet til universell utforming av oslo-universitetssykehus.no? 

Klage​ til ​Diskrimineringsnemnda

Du har rett til å klage hvis

  • du ikke kan bruke hele eller deler av nettstedet på grunn av manglende universell utforming
  • du ikke er fornøyd med svaret vi gir deg etter en tilbakemelding
  • vi ikke svarer på tilbakemeldingen

Klagen sender du til Diskrimineringsnemnda (skjema.no).​​

Brukerundersøkelse - Si din mening!

Dine erfaringer som pasient ved Oslo universitetssykehus er viktige både for oss som jobber her og for pasienter som kommer etter deg. Vi trenger dine innspill for å bli bedre.
Les mer om og svar på brukerundersøkelsen
Illustrasjonsfoto
    Sist oppdatert 18.04.2024